Esius Media 

Tel: +46 704 096 708

Mail: info@esiusmedia.se

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
Please reload

Recent Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Featured Posts

Too much information...

March 9, 2017

Det fantastiska med digitaliseringen är att det finns möjlighet att  jobba var som helst ifrån världens alla hörn. Så länge man har tillgång till internet det vill säga. Jag befinner mig just nu i Asien men det hindrar inte mig ifrån att dela med mig av några avgörande fakta när det kommer till digital synlighet och marknadsföring. 

 

Precis som rubriken antyder så är vi idag överrösta med information. Trots ny teknik som hjälper oss spåra och kartlägga konsumenter så är det fortsatt en stor utmaning att nå fram med sitt budskap till rätt person.

Här kommer lite tips att tänka på:

 

Relevant information är a och o för att en användare ska fastna på kroken. Statistik visar att endast 28% av alla ord på en hemsida blir lästa. Det gäller att fokusera på rätt ord som blir relevanta för din målgrupp. Sjävklart gäller detta även i dina sociala kanaler.

 

Det digitala beteendet har förändrats. Detta är naturligt i och med att marknaden ständigt erbjuder nya lösningar och plattformar. En viktigt del att tänka på är hur vi hittar det vi letar efter på nätet. Förut visste man var man skulle och knappade in www-adress efter www-adress. Nu använder vi sökmotorer. Vi knappar in meningar som: "bästa restaurangen i Jönköping" eller "bästa plattsättaren i Stockholm". Utifrån vårt sökresultat börjar vi utforska. Därför är det viktigt att jobba med sin SEO och sin digitala närvaro för att (i bästa fall) hamna på förstasidan i sökresultatet. 

 

Vi får information från olika digitala plattformar konstant. Det kan vara allt från Facebook till annonser i olika appar och på hemsidor. All denna information tar vi även in via olika enheter. Via dessa olika enheter är beteendet annorlunda. Till exempel så använder vi inte samma appar och webbläsare på en smart phone som vi gör via dator eller surfplatta. Man kan fråga sig: Använder min målgrupp sin smart phone mer än sin dator? Vilka appar används mest? 

För att effektivisera sin digitala närvaro bör man ta hänsyn till detta.

 

Hoppas inlägget varit inspirerande och skapat lite tankar om hur ni kan förbättra er digitala närvaro!

 

/ Erica Salonius 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Social Icon